الجمعة - الموافق 29 مارس 2024م

وزير دفاع روحاني:دوران روحاني شکوهمند ترین دوره توسعه موشکی بوده و بودجه دفاعي به چهار برابر مي رسد

 

 

پاسدار دهقان، وزير دفاع آخوند حسن روحاني، اذعان كرد كه دوران رياست جمهوري او «شکوهمند ترین دوره در توسعه کمی و کیفی برنامه های موشکی و دفاعی کشور بوده است». وی افزود: از ابتداي بر سر کار آمدن روحاني تا پایان سال 1395 «بخش تأمین اعتبارهای دفاعی تا دو و نیم برابر نسبت به دولت قبل افزایش داشته است» و «در سال96 به چهار برابر نسبت به دولت قبل می رسد» (خبرگزاري حكومتي ايرنا- 15 ارديبهشت 1396).

اين اظهارات از يك سو بار ديگر اين حقيقت را اثبات مي كند كه باندهاي مختلف نظام ولايت فقيه در سياستهاي اصلي مانند سركوب داخلي و صدور تروريسم و دست اندازي به كشورهاي منطقه هيچ تفاوتي با هم ندارند و جنگ گرگها در درون رژيم بر سر تقسيم قدرت و سهم بيشتر از چپاول اموال مردم ايران است.

روحانی در روز ۲۹ فروردین 1396گفته بود در دوره او «بودجه بنیه دفاعی نسبت به آغاز این دولت 145% رشد داشته است و … از لحاظ تجهیزات راهبردی و امکانات راهبردی نیروهای مسلح در سه سال و نیم به اندازه 10 سال گذشته آن گام برداشته است». البته در صد واقعي افزايش بودجه دستگاههاي نظامي و سركوب به مراتب بيشتر از این است. پرداختهاي ويژه به پاسداران از سوي خامنه اي، آستان قدس رضوي و ديگر ارگانهاي تابع ولي فقيه كه در بودجه رسمي به حساب نمي آيد سر به دهها ميليارد دلار مي زند. همچنان که بخش عمده هزينه هاي رژيم در سوريه در بودجه به حساب نيامده است.

اين افزايش نجومي در شرایطی است که بيش از نيمي از مردم زیر خط فقر به سر می برند و به اعتراف معاون وزیر بهداشت رژيم 30درصد مردم کشور گرسنه اند و نان خوردن ندارند (رسانه های حکومتی- 30مرداد95). اقتصاد کشور دچار يك رکود فلج کننده است و به اذعان بانک مرکزی رژیم نرخ رشد تولید ملی بدون احتساب نفت طی شش ماه اول سال 1395 کمتر از 0.9 درصد بوده است.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

17 ارديبهشت 1396(7 مي 2017)

 

 

التعليقات

مساحة إعلانية

مساحة إعلانية

انت لاتستخدم دايناميك سايدبار

الفراعنة على فيسبوك