الجمعة - الموافق 19 أبريل 2024م

ايران.. انخفاض في انتاج القمح الايراني في العام الجاري بنسبة 11 بالمئة…ايران .. سیر نزول ۱۱ درصدی تولید گندم ایران در سال جاری

Spread the love

 

أعلنت منظمة الأغذية العالمية في تقرير لها عن انخفاض لانتاج القمح الايراني بنسبة أكثر من 11 بالمئة في العام الزراعي الجديد. وفي تقرير أفادته وكالة أنباء قوة القدس الارهابية (تسنيم) يوم 22 أيار أن منظمة الأغذية العالمية توقعت في تقرير لها تحت عنوان «الافق المنظور

للمحاصيل والوضع الغذائي» أن ينخفض مستوى انتاج القمح الايراني في العام الزراعي الجديد بنسبة 11.0 بالمئة ويبلغ 12 مليون طنا.
ويبين هذا التقرير جانبا آخر من عدم كفاءة هذا النظام وهبوط الاقتصاد الايراني في حجم انخفاض انتاج القمح في ايران في ظل حكم الملالي  مقارنة بسائر البلدان.
ويقول التقرير للمنظمة العالمية للغذاء انه يتوقع أن تكون الصين أكبر منتج للقمح في العالم في عام 2017 ويبلغ انتاج القمح في هذا البلد في العام الجاري 129 مليون طنا بنسبة نمو 0.3 بالمئة. أو الهند بانتاج 95.5 مليون طنا وروسيا بانتاج 74 مليون طن تحتلات الرتبة الثانية والثالثة على التوالي.

=====================

 

ايران .. سیر نزول ۱۱ درصدی تولید گندم ایران در سال جاری

 

سازمان خواروبار جهانی طی گزارشی خبر از کاهش تولید گندم ایران به میزان بیش از11درصد در سال زراعی جدید داد.

به گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (تسنیم) روز 1خرداد 96، سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل‌متحد در گزارشی با عنوان «دورنمای محصولات و وضعیت غذایی» پیش‌بینی کرد، تولید گندم ایران در سال زراعی جاری ۱۱.۱ درصد افت کند و به 12 میلیون تن برسد.

در همین گزارش با مقایسه میزان کاهش تولید گندم در ایران تحت حاکمیت آخوندی با سایر کشورها باز هم از گوشه‌یی از بی‌کفایتی این رژیم و زمین‌گیر کردن اقتصاد ایران آشکار می‌شود.

در گزارش فوق‌الذکر سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل‌متحد پیش‌بینی کرد که انتظار می‌رود چین بزرگترین تولیدکننده گندم جهان در سال 2017 باشد و تولید گندم این کشور در سال جاری با رشد ۰.۳ درصدی به 129 میلیون تن برسد. هند با تولید ۹۵.۵ میلیون تن و روسیه با تولید 74 میلیون تن به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار خواهند داشت.

 

التعليقات

مساحة إعلانية

مساحة إعلانية

انت لاتستخدم دايناميك سايدبار

الفراعنة على فيسبوك