الجمعة - الموافق 29 مارس 2024م

إخراج 525عاملا من شركة«آهاب» في طهران… اخراج ۵۲۵ کارگر شرکت آهاب در تهران

إخراج 525عاملا من شركة«آهاب» في طهران

فصلت شركة آهاب 525عاملا عن العمل فيما انهم لم يستلموا رواتبهم ومستحقاتهم لمدة 3 أشهر.

وتم فصل هؤلاء العمال يوم 20مايو/أيار عن العمل معظمهم كانوا من المتعاقدين والموسميين من المناطق المحرومة حيث يتم استخدامهم عند الحاجة في موسمي الخريف والشتاء. كما قامت الشركة بإخراج 30 عاملا من المجموعة نفسها بدون تصفية الحساب.

والشركة هي شركة تعاقدية أسست عام 1987 تتكون من عدة ورش حيث يعمل في كل ورشة 250-300 عامل و تنشط في مشاريع البنايات ومشاريع الإعمار وانشاء الأنفاق والطرق ومشاريع النقل.  وشاركت الشركة في مشروع أنفاق المترو في طهران.

وإستغل مديرالشركة ظروف العمال الموجودة ليجبرهم  على توقيع العقد الأبيض والتسوية ولذلك لم يدفع علاواتهم الجانبية وبإهمال في مستلزمات الأمان في بيئة العمل أدى إلى وقوع حوادث مروعة ضد عدد من العمال.

اخراج ۵۲۵ کارگر شرکت آهاب در تهران

شرکت آهاب 525 کارگر خود را در حالی که سه ماه حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده بودند، اخراج کرد.

این کارگران روز ۳۰اردیبهشت 96 اخراج شدند، بیشتر کارگران این شرکت پیمانکاری، کارگران فصلی مناطق محروم هستند که به هنگام نیاز در پائیز و زمستان به کار گرفته می‌شوند.

در 18اسفند 95 نیز این شرکت 30 کارگر این مجموعه را بدون تسویه‌حساب با آنان اخراج نمود.

شرکت آهاب یک شرکت پیمانکاری است که در سال ۱۳۶۶ تأسیس شده و متشکل از چند کارگاه است که در هر یک از آنها ۲۵۰ تا ۳۰۰ کارگر شاغل هستند و در زمینه پروژه‌های ساختمانی و طرح‌های عمرانی، احداث تونل، راهسازی و حمل و نقل فعال است. این شرکت در ساخت و ساز تونل‌های متروی تهران نیز مشارکت دارد.

کارفرمای شرکت با سوء‌استفاده از شرایط موجود کارگران، آنان را مجبور به امضای قرارداد سفید و تسویه نموده است از همین رو مزایای جانبی حقوق را به آنها نمی‌پردازد و با سهل‌انگاری در تجهیز ایمنی محل کار باعث حوادث ناگوار جهت چندین نفر از کارگران شده است.

التعليقات

مساحة إعلانية

مساحة إعلانية

انت لاتستخدم دايناميك سايدبار

الفراعنة على فيسبوك